sobota 4. června 2016

Wrap Up a TBR | KVĚTEN 2016

Úspěch! Zvládla jsem to a zase přečetla 4 knihy. Skoro jsem to ale nestihla, poslední jsem dočetla minutu před půlnocí, která odbila konec května. A musím říct, že to byl velmi úspěšný měsíc, co se knih týče, takže vám můžu všechny s klidným srdcem doporučit.

Přečtené knihy
Jíst zvířata (Jonathan Safran Foer) - recenze
Zatímco s knihou Všechno je osvětleno jsem si musela dávat pauzy a nakonec jsem její čtení vzdala, tuto Foerovu knihu jsem přečetla jedním dechem. Nejenom že je poučná hned na několika stupních, ona je i zatraceně čtivá. Psala jsem na ni recenzi, takže si můžete přečíst tu, jestli vás zajímá můj podrobnější názor. 5/5

Persepolis (Marjane Satrapi)
Na tuto knihu jsem si brousila zuby už dlouho, ale vždycky jsem si ji zapomněla půjčit, když jsem byla v knihovně. Konečně jsem se k ní ale dostala a jsem z ní nadšená, splnila všechna moje očekávání a rozjela můj sice dlouhodobý zájem, ale dlouho neuvedený v pohotovost - mluvím zde o muslimské kultuře, Středním Východě, islámských revolucích atd. Také to byl můj první grafický román/komiks a určitě si ještě některé další přečtu, protože je to nejenom rychlé čtení, ale Persepolis (a určitě i spousta dalších grafických románů) je nesmírně zajímavý a dozvíte se v něm spoustu nového o jiných lidech, kulturách a určitě vám trochu otevře oči a srdce světu. 5/5

Petr a Lucie (Romain Rolland)
Tuto knihu jsem četla do školy, máme ji jednak k maturitě, a jednak jsem na ni měla referát. A byla naprosto výborná. Útlá s krásným příběhem, obaleným překrásnými slovy a neskutečným jazykovým talentem Romaina Rollanda, od kterého si musím přečíst něco rozsáhlejšího. Když jsem zpracovávala jeho život, abych jej představila třídě, tak trochu jsem se do něj zamilovala jako do své spřízněné duše. 4/5

Why We Love Dogs, Eat Pigs and Wear Cows (Melanie Joy)
Tuto knihu jsem zase četla kvůli seminárce z psychologie, ve které se zabývám lidským vnímáním zvířat a proč jedí prasata, a ne psy. Nenašla jsem vhodnou monografii v češtině, tak jsem musela sáhnout po anglické knize, a i když nebyla složitě napsaná, trochu jsem se v ní zasekla, protože se mi nechtělo v angličtině číst. A až na pár kapitol, které byly o té psychologii, kterou jsem já potřebovala, se v ní psaly ty stejné informace jako v Jíst zvířata. Což není špatně, ale nesměla bych obě tyto knihy číst v jednom měsíci. Jinak je tato kniha velmi dobrá, zachycuje problém dnešního světa - karnismus - velmi zdařile, ale co mi tam trochu chybělo (a co hodně lidem vadí) je ověřenost zdroji. Melanie Joy tam spíš vypisuje své myšlenky, názory a výsledky svého pozorování a vše to dává smysl a já tomu věřím, protože mám stejné zkušenosti jako ona a sama vím, jaká jsem byla a co jsem si myslela, když jsem jedla maso, ale vzhledem k objektivnosti a snaze přiblížit tento problém i masožravcům na vědecké úrovni tato kniha trochu pokulhává, což je škoda. Pokud chcete ozdrojovavanou a velmi objektivní publikaci ohledně konzumace masa, přečtěte si Jíst zvířata. 4/5

Rozečtené knihy
Dalajlamova kočka a umění příst (David Michie)
Když jsem tuhle knihu viděla v knihovně, okamžitě jsem ji popadla a těšila se, až si ji přečtu. Sáhla jsem po ní ještě, když jsem četla knihu od Melanie Joy, ve které jsem se zasekla, ale vlastně mi nakonec pomohla tu knihu dočíst. Takže se už teď věnuji jen Dalajlamově kočce a jsem z ní nadšená, je to zase moc příjemná knížka, která vás pohladí po duši a nemáte šanci se u ní cítit smutně.

TBR
Mechanický pomeranč (Anthony Burgess)
Furt si nejsem jistá, jestli si na tuhle knihu troufnu. Minimálně ji chci zkusit číst, ale uvidím, jak to dopadne. Nebojím se vůbec toho příběhu, ale jazyka a nejsem si úplně jistá, jestli jsem v náladě číst něco jazykově náročnějšího. Ale třeba to nebude tak hrozné, tak nebudu stahovat kalhoty předčasně.

Poprvé a naposledy? (Milena Holcová)
Na tuhle knihu se stále ještě dost těším, tak ji třeba i začnu číst první. To mi připomíná, že sháním knihu Umění filmu - kdybyste věděli o komkoli, kdo ji má a nepotřebuje, nebo byste to byli vy sami, moc ráda ji koupím!